بیلبورد شهر

اجزای تشکیل دهنده بیلبورد

دسته‌بندی نشده

۲۲ دی ۱۴۰۱
بیلبورد شهر

آگهی نمای تبلیغاتی و اجزای آن

آگهی نما یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین روش برای تبلیغات محیطی می باشد که در کنار خیابان ها، جاده ها، اتوبان ها و … به چشم می خورد. به دلیل اینکه در دسترس طیف وسیع و گسترده ای از مخاطبین قرار دارد به همین دلیل در مکان های پر بازدید و پر تردد نصب می شوند.دلیل اصلی جذب عابران و رانندگان بخاطر بزرگی و وسعت بیلبوردها نمی باشد، بلکه پیام و طرحی که بر روی آن وجود دارد مجذوب کننده است. بنابراین باید در طراحی و پیام بیلبورد ها حداکثر جذابیت و خلاقیت را مد نظر قرار داد.

اجزای تشکیل دهنده بیلبورد

  1. فونداسیون: اغلب زیر زمین قرار دارد و شامل میلگرد و بتن برای استحکام و پیلت های صفحه ای برای اتصال به پایه می باشد. بیلبوردها بسته به اندازه و سنگینی سازه آنها نیازمند محاسبات مهندسی دقیق برای اجرای فونداسیون دارد.

  2. پایه: پایه تابلو از سطح زمین تا زیر صفحه اصلی تابلو روان برای نصب آگهی میباشد. که از جنس آهن یا بتن درست میکنند که قسمتی از آن در داخل فونداسیون و خاک زیر زمین قرار میگیرد تا بتواند سنگینی بیلبورد را تحمل کند.

  3. صفحه نمایش بیلبورد: این قسمت از تابلو تبلیغاتی شامل فریم فلزی میباشد. که بصورت شبکه ای اجرا میشود. و روی آن با ورق فلزی پوشیده میشود که طرح روی آن درج میشود.

  4. سیستم روشنایی: در هر آگهی تبلیغاتی در صورتی که به سیستم روشنایی مجهز باشد تقریبا برای هر یک و نیم متر یک پرژکتور لازم است. که لامپ های این پرژکتور از جنس LED می باشد که این لامپ ها کم مصرف و مقرون به صرفه هستند.

  5.  راهروها و نردبان های تعویض رویه:  یکی از مهمترین قسمت از اجزای تشکیل دهنده آگهی نما می باشد که اغلب توسط سازندگان مبتدی بیلبورد فراموش می شود. این راهروها و نردبان ها باید بصورت مهندسی و ایمن برای تردد نصاب رویه تابلو در نظر گرفته شود تا از سقوط افرادی که در حال نصب رویه تابلو هستند پیشگیری شود.

  6. کلیپس و سپری: این ابزار برای صاف نگه داشتن بنر تعبیه شده که بر روی آگهی نما استفاده میشود.که از چروک شدن بنرها که حاوی پیام های تبلیغاتی هستند جلوگیری می نماید.

  7. رویه تابلو: رویه تابلو برای درج آگهی میباشد. در گذشته طرح ها بر روی پارچه اجرا میشدو توسط نصاب بر روی صفحه نمایش آگهی چسپانده میشد. ولی در سال های اخیر بدلیل پیشرفت و اختراع دستگاه های چاپ بزرگ بر روی بنر، فلکسی و یا استیکر چاپ می شود و جهت دید عمومی نمایش داده میشود.

  8. آگهی: این بخش از اجزای تشکیل دهنده بیلبورد برای هر مشتری و کسب و کاری متفاوت است. و پس از طراحی توسط شرکتهای طراح و تایید از طرف مشتری بر روی بیلبورد نصب میشود. که نوع اجرای آن می توان بصورت استیکر، بنر، فلکسی و … باشد.
  9. بخش فرابیلبوردو حجم: این قسمت خارج از محدوده تابلوی تبلیغاتی میباشد که جدیدا به بیلبوردها اضافه شده است. در حقیقت فضایی خارج از محدوده تابلو را اشغال می کند که معمولا بصورت تصاویری خلاق کار میشوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط