استان آذربایجان شرقی یکی از استان های ایران است که در منطقه آذربایجان ایران واقع شده است. این استان بزرگترین و پرجمعیت ترین استان ناحیه شمال غربی ایران محسوب میشود. به کسب و کار ها پیشنهاد میشود تبلیغات محیطی تبریز را جدی بگیرند.

تبلیغات محیطی در استان آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کل محدوده آن را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. مساحت استان آذربایجان ۴۵۴۹۱ کیلومتر مربع است و جمعیت آن بالغ بر ۴۰۴۰۴۰۰ نفرنیز برآورد شده است. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم کوه های ایران یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطه آن قله کوه سهند است. مرکز استان آذربایجان شرقی شهر تبریز است. از شهرهای مهم این استان میتوان مراغه، مرند و میانه را نام برد.

هم مرز بودن آذربایجان شرقی با شهرها و کشورهای همسایه و تاثیر تبلیغات محیطی

به دلیل هم‌مرز بودن استان آذربایجان شرقی با بعضی از شهرهای ایران و همچنین کشورهای خارجی سبب رشد روز افزون اقتصاد این شهر شده است. که همین دلیلی برای رشد جمعیتی و اقتصادی این شهر به حساب می آید. بنابراین این استان می تواند گزینه موثری برای تبلیغات محیطی متناسب با کسب و کار شما باشد. استان آذربایجان شرقی از سمت شمال به جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، از سمت غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از سمت شرق به استان اردبیل، از سمت جنوب شرقی به استان زنجان هم مرز میباشد.

تبلیغات محیطی تبریز

تبلیغات محیطی در شهر تبریز می تواند به رشد کسب و کار و برند شما کمک کند. تاثیر بیلبورد در برندینگ شما می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد با انجام تبلیغات محیطی در شهر تبریز میتوانید به راحتی در بازار رقابتی خود موفق شوید.تبریز شهری بزرگ در منطقه آذربایجان ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد. این شهر بزرگترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان ایران و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و صنعتی این منطقه شناخته می‌شود. شهر تبریز ۲۴۴۵۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و به همین اساس سومین شهر بزرگ ایران از لحاظ مساحت ای پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود. از لحاظ جمعیتی ۱۶۴۳۹۶۰ نفر است که بر این اساس پنجمین شهر پرجمعیت ایران و ۳۴۴ امین شهر پرجمعیت جهان به شمار می‌آید.

شهر تبریز از لحاظ اقتصادی و تاثیر تبلیغات محیطی تبریز

شهر تبریز یکی از بزرگترین قطب های اقتصاد کشور ایران می باشد. فعالیت های اقتصادی در این شهر در بخش‌های صنایع تولیدی سنگین و سبک، صنایع غذایی، صنایع دستی و هنری، تجارت و خدمات متمرکز می باشد. به دلیل موقعیت هایی که شهر تبریز دارد سرمایه گذاران و تاجران بسیاری از سراسر ایران مشتاق به سرمایه‌گذاری و تجارت در این شهر را دارند. همچنین قرار گرفتن بیش از ۵۵ درصد کارگاه های بزرگ صنعتی تبریز سبب مهاجرت نیروی کار مورد نیاز برای فعالیت در این کارگاه از نقاط مختلف کشور به این شهر شده است. شما می‌توانید با یک برنامه ریزی منظم و سنجیده این شهر را محلی برای انجام تبلیغات کسب و کار خود متناسب با موقعیت های اقتصادی این شهر در نظر بگیرید تا در کوتاه ترین زمان بیشترین بازده از تبلیغات خود داشته باشید.

تبلیغات محیطی در تبریز و نقش ان در تجارت منطقه

به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر تبریز این شهر را تبدیل به یکی از معدود راه های ارتباطی بین شمال و جنوب کشور کرده است. امروزه وجود آزادراه شماره ۲ ایران که این شهر را به تهران متصل می کند. و اتصال این شهر به راه آهن سراسری ایران که از این شهر تا کشور ترکیه و جمهوری نخجوان امتداد دارد، همچنان نقش حیاتی را در مبادلات ایران دارد.

صنایع کوچک

شهر تبریز قطب صنایع سنگین ایران در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. صنایع سنگین فعال در طیف گسترده ای از صنعت سیمان، خودرو، داروسازی، ماشین سازی، نساجی، پتروشیمی و پالایش را شامل می‌شود. کارخانه های ماشین سازی و تراکتورسازی در صنعت تبریز رونق بیشتری پیدا کرده و امروزه تبریز به عنوان قطب صنعتی در منطقه شناخته می شود.

 تبریز دارای صنایع دیگری از جمله

  • صنایع شیمیایی
  • خانگی
  • ماشین آلات و تجهیزات
  • مواد غذایی
  • آشامیدنی
  • محصولات کانی غیرفلزی
  • پوشاک
  • چرم
  • نساجی 
  • دخانیات

صنایع غذایی

شهر تبریز یکی از قطب های صنایع غذایی و تولید نوشیدنی ایران و خاورمیانه می باشد. هم اکنون بیش از ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور ایران که شامل، ۶۰۰ محصول میشود در این شهر تولید می شود.

صنایع هنری و دستی

صنعت چرم تبریز پیشروان صنایع چرم ایران است. این شهر مراکز عمده صنایع هنری و صنایع دستی به ویژه قالی بافی، نقره کاری، جواهرآلات و سفال در ایران به شمار می آید.

راه های ارتباطی شهر تبریز و تاثیر تبلیغات محیطی تبریز نسبت به افزایش جمعیت

شریان اصلی ارتباطات تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، جمعیتی هر شهر و کشوری از طریق راه های ارتباطی آن امکان پذیر می باشد که شهر تبریز نیست از آن مستثنا نمی باشد.

فرودگاه

 پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شامل پرواز هایی از مبدا تبریز به مقاصد ازمیر، ارزروم، اسپارتا، هامبورگ، باکو، بغداد، استانبول، جده، دبی، تفلیس، دمشق و مدینه است. پروازهای داخلی نیز به صورت هفتگی و روزانه از این فرودگاه انجام می گیرد. که شامل پروازهایی از مبدا تبریز به مقاصد اصفهان، تهران، بندرعباس، شیراز، عسلویه، اهواز، کیش، ماهشهر و مشهد است.

ترمینال

 در حال حاضر تبریز دارای دو پایانه مسافربری، شامل پایانه مرکزی تبریز و پایانه شمال غرب است. که هر روز، صدها مسافر را جابجا می کند. علاوه بر این پایانه ها، دو پایانه دیگر در شرق و جنوب غرب تبریز در حال احداث می باشند.

اتوبوس تندرو

سامانه اتوبوس تندرو در ایران پس از تهران در تبریز به اجرا درآمد. این سامانه در دوخط اجرا شده محدوده تردد خط اول از میدان بسیج تا میدان را آهن که نزدیک به ۱۸ کیلومتر و تعداد ۶۱ ایستگاه را شامل می شود. خط دوم نیز ما بین چهارراه آبرسان تا چهارراه شریعتی می باشد.

مترو

 مترو تبریز در ۵ مسیر و به طول ۱۰۰ کیلومتر ساخته شده است. که پس از تهران و مشهد بیشترین تعداد خطوط مترو در ایران را دارا است. چهار خط این مترو داخلی بوده و یک خط آن خارج حومه است. و قادر به جابجایی ۳۰ هزار نفر به وسیله سی قطار در هر ساعت و در هر جهتی از مسیر های پنج گانه می باشد.

راه آهن

خط بین المللی راه آهن تبریز خط تبریز- نخجوان است. از خطوط داخلی راه آهن تبریز میتوان به خطوط تبریز-تهران تبریز- مشهد اشاره کرد.

بزرگراه ها

 تبریز به عنوان شهر «زیرگذر ها» و «روگذر ها» شناخته می‌شود. که بیشتر آنها در بزرگراه‌های کمربندی، کمربندی میانی و چایی کنار واقع شده اند.

تاکسی

سازمان تاکسیرانی تبریز ۱۵ هزار دستگاه تاکسی را سازماندهی کرده است. که شامل تاکسی پلاک قرمز، تاکسی مربوط به آژانس و شرکت های حمل و نقل خصوصی، تاکسی کمکی می باشد.

تاثیر تبلیغات محیطی تبریز در صنعت گردشگری

کلانشهر تبریز یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در ایران است. و به دلیل جاذبه های گردشگری و تاریخی زیبا و فراوانی که دارند هم ساله پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج از شهر میباشد. و همین فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا صاحبان کسب و کار تبلیغات خود را به خصوص در زمینه تبلیغات بیلبوردی در شهر تبریز انتخاب کنند. از جاذبه های گردشگری شهر تبریز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موزه تبریز
  • کوه عیانی
  • کوههای آلاداغ لار
  • تالاب قوری گل
  • بازار تبریز
  • خانه مشروطه تبریز، پروین اعتصامی، استاد شهریار
  • باغ فتح آباد تبریز
  • کلیسای مریم مقدس تبریز
  • خانه لاله ای
    و…

خیابان های معروف پر تردد تبریز و انتخاب آنها برای رزرو و اجاره بیلبورد تبلیغاتی

یقینا در هر شهر و استانی مکان هایی وجود دارد که تراکم جمعیتی در آن محل ها نسبت به مکان های دیگر شهر بیشتر است. و هر روز تعداد بیشتری از جمعیت شهری در حال عبور و مرور از آن مکان ها هستند. که می توانند انتخاب مناسبی برای رزرو و اجاره بیلبورد متناسب با کسب و کار شما به حساب آید. از جمله خیابان های معروف تبریز می توان به خیابون های زیر اشاره کرد.

  •  تربیت تبریز
  •  ولیعصر
  •  شریعتی (شهناز)
  •  شانزلیزه
  •  کوچه مغازه سنگی ها
  •  ششگلان تبریز
  • چهارراه آبرسان
  •  محله بارون آواک

تعرفه قیمت اجاره بیلبورد در شهر تبریز

قیمت اجاره بیلبورد در شهر تبریز هم مانند سایر شهرها و استان ها تحت تأثیر عوامل مختلفی می باشد. از جمله میزان تردد، نوع رسانه تبلیغاتی (عرشه پل، استرابرد، بیلبورد، تلویزیون شهری، لایت باکس و…)، ابعاد تابلوی تبلیغاتی، داخل شهر بودن یا بیرون از شهر بودن تابلوی تبلیغاتی، انتخاب فصل برای تبلیغات، و عوامل تاثیرگذار دیگر. بنابراین اجاره بیلبورد تبلیغاتی در شهر تبریز پایه قیمتی یکسانی ندارد همچنین با برگزاری مزایده های دوره ای قیمت بیلبورد ها متغییر میباشد