قدرت تبلیغات بیلبورد را میتوان با دیدن فیلم سه بیلبورد خارج از شهر به خوبی درک کرد.
مجارای فیلم به این صورت است که یک دختر جوان توسط تعدادی فرد ناشناس رویده میشود و بعد از تجاوز ان دختر را در بیرون از شهر آتش میزنند.
مادر ان دختر تمام سعی خود را میکند تا قاتل دختر خود را پیدا کند پلیس تمام تلاش خود را میکند تا پرونده به نتیجه برسد اما به علت نبود مدارک مناسب پرونده به حالت راکت درآمد در این بین مادر مقتول از پلیس درخواست کرد پرونده مجدد در جریان قرار گیرد پلیس با توجه به شواهد این کار را منطقی نمیدانست.
مادر مقتول به فکر راه چاره افتاد و تصمیم گرفته تا از همه مردم شهر برای حل این پرونده کمک بگیرد برای همین کار تمام پس انداز خود را جمع کرد و در خارج از شهر سه بیلبورد را که سال ها خالی بود را به مدت یک سال اجاره کرد.او قدرت تبلیغات محیطی را میدانست.
نوشتن چند کلمه بر روی بیلبورد ها کافی بود تا توجه همه را به خود جلب کند در چند روز همه هی شهر از موضوع قتل و تجاوز با خبر شدند و همه راجب پرونده از پلیس های سطح شهر پرسوجو میکردند فشار بر روی پلیس شهر از طرف مردم بسیار زیاد شد پلیس تصمیم گرفت از اکران بیلبورد ها جلوگیری کند و تمام تلاش خود را کرد ولی چون بیلبورد ها قانونی بود از دست کسی کار بر نمی آمد، پلیس پرونده را به جریان انداخت و تحقیقات را از سر گرفت عده ای مخالف و عده ای موافق اکران بیلبورد ها بودند به همین خاطر مادردختر تحت فشار
ماجرای فیلم یک بار بیلبورد ها را اتش زدن و او مجدد اقدام به نصب آنها کرد.
کلانتر خود را مقصر مدید و بخاطر فشار زیاد از سمت مردم خودکشی کرد و کلانتر جدید با تمام توان تصمیم گرفت ماجرا را پیگیری کند .
در مجموع این فیلم میخواد براین موضوع تاکید کند که رسانه محیطی قدرت زیادی دارد و میتوان از ان برای اهداف خود استفاده کرد.
با دیدن این فیلم درک عمیق تر نسبت به تبلیغات محیطی خواهید داشت.